Laman

Assalamu Alaikum.....
Google

Qur'an Random

Rabu, 27 Januari 2010

DOA PAGI DAN SORE HARI IMAM HUSAIN BIN ALI BIN ABI THALIB

Dengan Asma Allah yang Mahakasih dan Mahasayang

Dengan nama Allah, dengan Allah, dari Allah,
Kepada Allah, di jalan Allah dan atas agama Rasulullah
Aku berserah diri pada Allah
Tiada kekuasaan dan kekuatan kecuali dengan
Allah Yang Mahatinggi lagi Mahaagung

Ya Allah
Sesungguhnya aku menyerahkan diriku pada-Mu
Aku hadapkan wajahku ke hadapan-Mu
Aku serahkan urusanku pada-Mu
Kepada-Mu aku memohon ampun
dari seluruh kejahatan di dunia dan akhirat

Ya Allah
Sesungguhnya Engkaulah yang mencukupiku dari setiap orang
Tiada seorang pun yang mencukupi aku dari-Mu
Maka cukupilah aku dari semua orang
yang aku khawatirkan dan yang aku takuti
berikan keluasan dan jalan keluar dari semua urusanku

Sesungguhnya Engkau mengetahui,
sedangkan aku tidak mengetahui
Engkau yang berkuasa sedangkan aku tidak kuasa
Engkau Mahakuasa atas segala sesuatu

Dengan kasih-Mu
Wahai Yang Terkasih dari segala yang mengasihi

Tidak ada komentar:

Posting Komentar